Kestävyydestä kilpailuetu kuluttajamarkkinoilla

Kuluttajien tietoiset kulutuspäätökset ohjaavat yrityksiä yhä vastuullisempaan suuntaan. Myös poliittisella päätöksenteolla ajetaan suuria muutoksia esimerkiksi ympäristökuormituksen pienentämiseen ja päästöjen alasajoon. Nämä muutokset ravistelevat yritysten toimintaympäristöä ja vaativat nopeaa reagointia.

Osaamisemme kuluttajatuotteissa

Gaian asiantuntemus kattaa kuluttajatuotteiden ja -palveluiden koko arvoketjun alkutuotannosta kaupan hyllylle ja kierrätykseen. Olemme tehneet yhteistyötä lukuisten yritysten kanssa niin muoti-, vaate- kuin huonekalu- ja tekstiilialalla. Myös kosmetiikka, tuotesuunnittelu sekä elintarvike- ja pakkausala ovat kaikki meille tuttuja. Kuluttajatuotteissa ja -palveluissa yritysten kilpailuetu syntyy toimintaympäristön muutosten ennakoimisesta ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamisesta.

Palvelumme

Autamme yrityksiä olemaan valppaita ja vakiinnuttamaan vastuullisuuden osaksi liiketoimintaa ja strategista päätöksentekoa. Tunnistamme olennaisimmat faktat ja havainnollistamme ymmärrettävästi niiden vaikutukset yrityksen toimintaan. Jos faktoille voi panna numeron, saat meiltä sen. Osaamme jalostaa vastuullisuudesta myös myyntiä ja markkinointia vauhdittavaa vaikuttavaa viestintää.

Tuotamme tietoa, jonka pohjalta yritykset voivat suunnata T&K-panostuksensa oikein ja lisätä toimintansa resurssitehokkuutta. Riippumattomana asiantuntijana voimme luotettavasti arvioida tuotteiden ja palveluiden kestävyyshyötyjä tai osallistaa koko arvoketjun kehittämään yhdessä entistä parempia kuluttajaratkaisuja.

Blogissa

Kuluttajatuotteet ja -palvelut

Gaian toimitus

01.06.2016

Food security is a complex sustainability issue (Englanniksi)

This year, the definition of food security celebrates 20 years. The World Food Summit in 1996 defined that food security exists "when all people at all times have access to sufficient, safe and nutritious food to maintain a healthy and active life".

Lue blogi

Kuluttajatuotteet ja -palvelut

Gaian toimitus

07.03.2016

Design kiertotalouden ytimessä (englanniksi)

Can we generate products, materials and services efficiently by minimizing the use of raw materials and by decreasing losses and low-value side streams? How well and how long does a product or material serve in its intended function and what kind of impacts does it have during its lifetime? How about after its life cycle? Can it be reused? Is it economically viable to repair? Can it be easily recycled? Can different materials and parts of the product be recovered cost-effectively?

Lue blogi

Kuluttajatuotteet ja -palvelut

Gaian toimitus

15.09.2015

Pieni voi olla vastuullisuusasioissa suuri

Vastuullinen liiketoiminta on välttämättömyys jokaiselle yritykselle, joka haluaa toimia edelläkävijöiden joukossa. Vastuullisesta toiminnasta kannattaa raportoida, ja raportin teossa kannattaa käyttää asiantuntijaa.

Lue blogi

Kysy lisätietoja

Vastuullinen liiketoiminta

Elintarvikekemia

Strateginen markkinointi

Mari Saario

Liiketoimintajohtaja, osakas, johtoryhmän jäsen

+358 50 421 9999
mari.saario@gaia.fi

Anna Kortesoja

Vanhempi asiantuntija

+358 50 504 2440
anna.kortesoja@gaia.fi

Annu Markkula

Vanhempi asiantuntija

+358 50 476 7456
annu.markkula@gaia.fi