Kestävyydestä kilpailuetu kuluttajamarkkinoilla

Kuluttajien tietoiset kulutuspäätökset ohjaavat yrityksiä yhä vastuullisempaan suuntaan. Myös poliittisella päätöksenteolla ajetaan suuria muutoksia esimerkiksi ympäristökuormituksen pienentämiseen ja päästöjen alasajoon. Nämä muutokset ravistelevat yritysten toimintaympäristöä ja vaativat nopeaa reagointia.

Osaamisemme kuluttajatuotteissa

Gaian asiantuntemus kattaa kuluttajatuotteiden ja -palveluiden koko arvoketjun alkutuotannosta kaupan hyllylle ja kierrätykseen. Olemme tehneet yhteistyötä lukuisten yritysten kanssa niin muoti-, vaate- kuin huonekalu- ja tekstiilialalla. Myös kosmetiikka, tuotesuunnittelu sekä elintarvike- ja pakkausala ovat kaikki meille tuttuja. Kuluttajatuotteissa ja -palveluissa yritysten kilpailuetu syntyy toimintaympäristön muutosten ennakoimisesta ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamisesta.

Palvelumme

Autamme yrityksiä olemaan valppaita ja vakiinnuttamaan vastuullisuuden osaksi liiketoimintaa ja strategista päätöksentekoa. Tunnistamme olennaisimmat faktat ja havainnollistamme ymmärrettävästi niiden vaikutukset yrityksen toimintaan. Jos faktoille voi panna numeron, saat meiltä sen. Osaamme jalostaa vastuullisuudesta myös myyntiä ja markkinointia vauhdittavaa vaikuttavaa viestintää.

Tuotamme tietoa, jonka pohjalta yritykset voivat suunnata T&K-panostuksensa oikein ja lisätä toimintansa resurssitehokkuutta. Riippumattomana asiantuntijana voimme luotettavasti arvioida tuotteiden ja palveluiden kestävyyshyötyjä tai osallistaa koko arvoketjun kehittämään yhdessä entistä parempia kuluttajaratkaisuja.

Asiakascase

Eckerö Line

Liiketoiminnalle olennaisten vastuullisuusteemojen ja -tekojen määrittely sekä vastuullisuustoiminnan suunnittelu

Lue case

Asiakascase

Kesko Oyj

Kiertotalousstrategia

Lue case

Blogissa

Yleinen

Anna Kortesoja

24.05.2022

Elintarvikehankinnat voivat tukea luonnon monimuotoisuutta

Gaian ja Pellervon taloustutkimuksen toteuttaman selvityksen perusteella ruoantuotannossa keskeistä luonnon monimuotoisuuden edistämisen kannalta on, että annamme luonnolle enemmän tilaa ja suojelemme jäljellä olevat luonnontilaiset alueet sekä varmistamme, ettei ruoantuotannossa käytetä luonnon monimuotoisuutta heikentäviä toimintatapoja.

Lue blogi

Kysy lisätietoja

Vastuullinen liiketoiminta

Elintarvikekemia

Strateginen markkinointi

Mari Saario

Neuvonantaja

+358 50 421 9999
mari.saario@gaia.fi

Anna Kortesoja

Liiketoimintapäällikkö

+358 50 504 2440
anna.kortesoja@gaia.fi

Annu Markkula

Vanhempi asiantuntija

+358 50 476 7456
annu.markkula@gaia.fi